استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام!

استراتژی تولید محتوا و نشر در شبکه اجتماعی اینستاگرام

محتوا یک روش حیاتی برای جذب مخاطبان آنلاین و استفاده از رسانه های اجتماعی برای رسیدن به مخاطبان جدید نیز هست.

اهداف تولید محتوا در اینستاگرام

تمام کارهای شما در اینستاگرام، به هدف شما از انتخاب این شبکه اجتماعی برمی‌گردد. هدف از حضور در اینستاگرام، معرفی برند شخصی، تبلیغات، برقراری ارتباط با مشتریان، دادن اطلاعات مفید به افراد و فروش محصولات یا خدمات است.

اهداف فعالیت در اینستاگرام

تمرکز اینستاگرام بر موضوع اشتراک گذاری تصاویر بستر مناسبی را برای نمایش فرهنگ سازمانی و تیم شما در کنار محصولات و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید فراهم آورده است. اینستاگرام به مخاطبان این اجازه را می‌دهد که بیشتر با برند یا مارک تجاری شما در ارتباط باشند و در عین حال استفاده از آن در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی بسیار راحت و آسان است.

با توجه به موضوع کار و صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باید به دنبال دستیابی به این اهداف باشد:

  1. افزایش آگاهی از نام تجاری
  2.  نمایش فرهنگ سازمانی
  3. نمایش تیم خود و استخدام استعداد جدید
  4. افزایش مشارکت و وفاداری مشتری
  5. نمایش محصولات و خدمات
  6. بالا بردن و بهبود تجربیات
  7. ترویج دادن مشارکت مصرف کننده
  8. اشتراک گذاری اخبار شرکت یا صنعت
  9. ساخت فضای تعاملی با مخاطبان
  10. ارتباط با افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی
  11. افزایش فروش محصولات از طریق افزایش مخاطبان

 

 

 

 

متن‌های خود را با دقت تنظیم کنید،کپی نکنید.

نوشتن متن خوب و تاثیرگذار یکی از مهم‌ترین ارکان استراتژی بازاریابی اینستاگرام و به طور کل بازاریابی محتواست و مکمل خوبی برای معرفی برند شما می‌باشد. یک تصویر زیبا به تنهایی عالی است اما یک تصویر زیبا به همراه یک متن خوب نوشته شده فوق العاده است.

سعی کنید موارد مهم متن خود را در سه خط اول بیاورید. متون خود را به گونه‌ای ویرایش کنید که باعث جلب توجه مخاطبانتان شود.

نکته: متون کپی شده از اینترنت هیچگاه به اندازه یک متن نوشته شده خوب تاثیر گزار نیست.

اعتماد به هشتگ خود

هشتگ مورد مهمی در اینستاگرام به شمار می‌رود. به همین دلیل باید به گونه‌ای نوشته شوند که خواندن آن‌ها آسان باشد و همچنین دسترسی به آن‌ها راحت باشد. با استفاده از هشتگ می‌توان مخاطب و مشارکت صفحه را بالا برد.

قدرت محیط جغرافیایی را فراموش نکنید

تگ کردن یک مکان خاص یکی از راه‌های بالا بردن مشارکت در اینستاگرام است و به کاربران این اجازه را می‌دهد که با جستجوی یک تگ مشخص محتوای شما را پیدا کنند. در واقع پست‌هایی که حاوی تگ مکان هستند ۷۹٪ مشارکت بیشتری نسبت به پست‌های بدون تگ دارند.

برای سازمان‌هایی که از اینستاگرام در حین سفر خود استفاده می‌کنند برچسب گذاری جغرافیایی ویژگی مهمی محسوب می‌شود و به پیگیری یک مکان خاص یا یک رویداد جذاب کمک می‌کند..

شناسایی نقش ها و اعضای تیم

مدیریت رسانه اجتماعی شما قطعا باید بخشی از بازاریابی اینستاگرام شما باشد اما ممکن است دیگر اعضا نیز ارزشمند باشند و این موضوع بستگی به تیم و اهداف شما دارد. در این موقعیت تقسیم وظایف با توجه به قابلیت های هر فرد می تواند موثر واقع شود.

این تقسیم بندی شامل: تولید محتوا(عکس،فیلم،متن) ، انتشار، مدیریت جامعه، کشف و تجزیه و تحلیل و … می باشد. سازمان هایی که قبل از انتشار پست به تصویب نیاز دارند باید یک فرآیند روشن برای ایجاد و مرور محتوا ایجاد کنند.گرفتن و به اشتراک گذاری لحظات در زمان واقعی یکی از اهداف اینستاگرام است.

مشارکت و تنظیم دستورالعمل برای مدیریت جامعه

اینستاگرام به وسیله UGC پتانسیل زیادی برای تعامل ارائه می دهد. اگر مشارکت در اینستاگرام را نادیده می گیرید و فقط به انتشار پست اهمیت می دهید فرصت رشد ذهنی را از دست خواهید داد.

زمان انتشار بسیار اهمیت دارد

کاربران بسیاری در طول شبانه روز به اینستاگرام سر میزنند، اما در ۲ بازه زمانی افراد بیشتر در اینستاگرام حضور دارند، این ۲ بازه به صورت بررسی پارامترهای مشخص به دست آمده است، زمان انتشار را حتما رعایت نمایید.

ساعت ۱۲ الی ۱۴ و ساعت ۱۹ الی ۲۱ بهترین زمان برای قرار دادن پست در اینستاگرام می باشد.

 

 

تنظیم یک تقویم محتوا (انعطاف پذیر)

برای ایجاد و نگهداری حضور فعال در اینستاگرام، تعداد دفعاتی که پستی را در زمان معین می خواهید ارسال کنید را تعیین کنید. این زمان شامل محتوای تجاری و محتوای اطلاع رسانی یا مناسبتی می باشد، بنابراین شما به حداکثر مخاطبین خود برای تعامل، می رسید.

برخی از بهترین محتواها برای اینستاگرام به صورت خود به خود اتفاق می افتد، به خصوص اگر هدف شما برجسته کردن فرهنگ یا رویدادهای شرکت باشد. با تهیه محتوا و تنظیم یک برنامه کلی به طور پیش فرض، این به شما اجازه انعطاف پذیری برای استفاده از فرصت ها زمانی که اتفاق می افتد را می دهد. در طول حوادث، آماده انتشار سریع برای گرفتن به موقع مزایا از مشارکت اجتماعی باشید. اما از پست های اینستاگرام برنامه ریزی شده برای پر کردن شکاف بین آنها استفاده کنید.

دنبال کردن حساب کاربری صنعتی و افراد تاثیر گذار در اینستاگرام

این روش به تنظیم دستورالعمل های اساسی در مورد اینکه کدام نام تجاری شما را دنبال می کند یا نه کمک می کند. با بررسی هر شخص دنبال کننده اطمینان حاصل کنید که مناسب برند تجاری و مخاطبانتان هستند.

استفاده از استوری اینستاگرام برای تست محتوا

استوری اینستاگرام یکی از گزینه های محبوب و فعال در اینستاگرام است و برای تولید محتوا در آن واحد، بسیار موثر است. اما در عین حال می تواند به صورت ناگهانی اتفاق بیوفتد. کاربران دید متفاوتی نسبت به استوری اینستاگرام دارند.

فرآیند

  1. تولید محتوا تجاری
  2. ارسال به مسئول شبکه اجتماعی
  3. زمانبندی انتشار
  4. انتشار
  5. تعامل بیشتر با مخاطبان یا مشتریان برند
  6. پاسخگویی و پشتیبانی

نتیجه گیری

ردیابی عملکرد محتوا و رشد مخاطبانتان به شما این امکان را می دهد که استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را در طول زمان تطبیق دهید و باعث ایجاد محتوای بیشتر و پاسخگویی متقابل به مخاطبان خود باشید . و این در حالی است که باعث کمک به بهینه سازی کمپین های آینده می شود.

یک دیدگاه در ”استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام!

  • مرداد ۲۶, ۱۳۹۸ در ۳:۵۳ ق.ظ
    پیوند یکتا

    سلام
    پیشاپیش از اینکه یک دقیقه وقتتون رو در اختیار ما میزارید تا با شیوه جدید انتقال پیام آشناتون کنیم سپاسگزاریم.
    ” کُشِن ، یه انیمیشن ۶۰ ثانیه ای که محصول شما رو با استفاده از موشن گرافی و گویندگی توصیف میکنه . از معرفی برند کسب و کار شما گرفته تا معرفی تک به تک محصولات ، راهنمای استفاده از محصول و فرهنگ استفاده از اون. فرقی نمیکنه چه کسب و کاری داری ، کُشِن هر پیامی که دوست داشته باشی به مخاطبینت منتقل کنی رو با ادبیات ساده و عامیانه انجام میده.
    *کُشِن اعتماد مشتری رو افزایش میده*
    قیمت هر کُشِن بین ۲۵۰ الی ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر دقیقه هستش که البته در جشنواره عید تا عید با خرید پکیج میتونی بین ۳۰ الی ۵۰ درصد تخفیف بگیری (فقط تا ۳۱ مرداد)
    ” ویدیو مارکتینگ بر طبق آمار بررسی شده یکی از بهترین و تاثیرگذارترین روش های بازاریابی آنلاینه. حالا شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید برای پیاده سازی استراتژی ویدیو مارکتینگ خودتون برنامه ریزی کنید و از همه مهمتر اونو به درستی اجرا کنید تا از قافله عقب نمونید”.
    برای دیدن نمونه کارهامون به لینک زیر در اینستاگرام مراجعه کن :
    https://www.instagram.com/instamotion.ir
    و یا از روشهای زیر با ما در ارتباط باش.
    http://www.cotion.ir/
    ۰۹۱۰۰۹۰۹۹۳۸ (تلگرام و واتساپ)
    ۰۲۱۸۸۹۳۰۶۹۸

    پاسخ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *